Hemma+regn+mat

Hej alla hundälskare!!
 
Vad har jag gjort idag? Det undrar ni allt;) Först var matte och jag ute och gick, vi gick en annan runda idag, den var rolig. Jag får fortfarande inte gå så långt med min tass, jag får heller inte springa löst. Det är lite tråkigt men det kommer läka fortare då och då kan jag springa igen, bra va?
Sen höll alla på lite, det var jobbit. Farför det är jobbigt för mig som är hund undrar ni? Jo för jag måste kolla var alla är hela tiden och tänk er själva att springa uppochned för en trapp flera gånger ;/
Sen till något lite roligare (eller MYCKET roligare) idag gjorde matte ny hundmat till mig, jo ni förstår, min matte gör all min hundmat själv, Jag får kött och kolhydrater och all näring jag behöver, bra va? Sen fick jag smaka en bit kött som var helt ny kokt, den var smarrig!
 
Senare på dan gick jag och husse ut på en promenad vi också, jag får gå lite fler men kortare promenader nu. Allt var helt normalt, det är bara en sak jag inte fattar, en sak jag aldrig har fattat. Ibland när man går ut kommer det något blött som heter vatten ner från himlen jag tror att det kallas regn. För varje gång vi är ute och det kommer '' regn'' från himlen säger dom, nej det regnar! Men det är ju bara härligt med ''regn'', det tycker iallafall jag! 
 
Efter det var jag och lillamtte hemma själva, jag ville egentligen följa med, men det fick jag inte :( Iallafall när jag och lillematte var hemma själva tog vi lite bilder, de kommer lite längre ner!
 
Sen kom matte och husse hem med massa kassar men MAT i ( jag gillar mat!) När de kom fick jag också ett ben som de hade köpt, mums ;)
Sen gik jag och lillmatte ut en liten promenad, då tränade vi lite och jag fick leta lite godis i gräset, jag var jätteduktig!
Nu har jag fått middag, den var helt nygjord, jättegod! Nu är jag trött och tänker nog sova lite
 
 
 
 Slick i ansiktet/ Aragorn!
 
 
 

Kommentarer:

1 Cecilia.b:

Skitbra blogg mycket intressant och roligt å läsa.👍👍❤️😉

Svar: Tack
Aragorn

Kommentera här: